Workaholicii anonimi – Totul despre dependenții de muncă și cum își distrug singuri viața

Introducere: Ce este un dependent de muncă (workaholic)?

Workaholism este un termen care este folosit pentru a descrie pe cineva care are o dependență de muncă. Poate fi definită ca fiind situația în care se află o persoană care petrece o cantitate excesivă de timp muncind și își neglijează, în schimb, viața personală.

Termenul a fost inventat pentru prima dată în 1978 de Dr. Wayne Oates în cartea sa „Workaholics: The Respectable Addicts”. pentru a descrie obiceiurile sociale, de carieră și personale ale dependentilor de muncă. Termenul a devenit de atunci o parte a culturii populare și este folosit pentru a se referi la orice persoană care își desfășoară activitatea într-un mod obsesiv sau compulsiv, neglijând astfel alte aspecte ale vieții lor.

Unii oameni își pot petrece cea mai mare parte a zilei la locul de muncă, iar acest obicei poate conduce atât la boli mentale, cât și la boli fizice. Afecțiunea psihică cel mai des asociată cu munca în exces se numește stres profesional, în timp ce boala fizică este cunoscută ca boală pulmonară profesională. Aceste boli sunt adesea cauzate de ore lungi de muncă și pauzele insuficiente de la muncă.

Dependenții de muncă își petrec în medie cu aproximativ 10-40 de ore mai multe ore săptămânal la muncă decât majoritatea oamenilor.

Cum să recunoști un dependent de muncă (simptome de workaholism)

Simptomele dependentei de muncă includ:

  • ore de lucru excesive petrecute, neglijând viața personală și familială
  • exprimarea riscului de workaholism la modul „dacă nu fac asta, mi-ar putea ruina cariera”
  • îi face pe ceilalți din jurul lor să simtă că singurul lor scop este să-i ajute la munca sa
  • prezintă semne de abuz de droguri sau alcool, cum ar fi un dulap de băuturi gol
  • provoacă neîncredere în rândul colegilor de muncă pentru că își folosesc poziția în beneficiul personal
  • nu are o viață în afara muncii
  • vede munca drept împlinitoare și singura cale către fericire

Ce cauzează dependența de muncă?

Cei obsedați de muncă sunt adesea motivați de nevoia de bani, putere sau prestigiu. Ei pot fi, de asemenea, motivați de teama de a fi concediați sau de a nu-și putea întreține familia.

Comportamentele legate de locul de muncă sunt, de asemenea, determinate și de alte forme anxietate, cum ar fi anxietatea de performanță: teroarea de a nu rata nici o întâlnire sau termen limită, neasumarea de riscuri din cauza fricii de eșec, evitarea de a pune întrebări din cauza fricii de judecată, ceea ce interferează cu capacitatea de a învăța noi abilități.

Motivele pentru care nu ar trebui să fii dependent de muncă

Motivul numărul unu pentru care nu ar trebui să fii dependent de muncă este că acest lucru poate duce la epuizare. Burnout este starea de a fi atât de obosit și stresat încât nu mai poți face nimic. Nu este vorba doar de a te simți obosit sau de a avea dureri de cap, este de a simți că toată viața ta a fost scursă de tine. Nu poți gândi, nu ai energie și este greu să te bucuri de ceva în viața ta.

Dependenții de muncă sunt oameni care petrec mai mult timp lucrând decât dormind sau făcând orice altceva. Ei simt adesea că trebuie să muncească tot timpul pentru a duce totul la bun sfârșit și nu au grijă de ei înșiși sau de relațiile lor cu ceilalți. Oamenii care nu acordă suficient timp pentru relațiile lor s-ar putea trezi singuri, în timp ce cei care nu își dau suficient timp pentru a dormi pot fi obosiți tot timpul.

Oamenii care lucrează mai mult de 8 ore pe zi s-ar putea confrunta cu tot felul de probleme, inclusiv scăderea productivității și a performanței, mai multe probleme de sănătate și surmenaj inutil.

De multe ori, cei dependenți de muncă nu își dau timp să caute oportunități de avansare personală pentru că sunt prea ocupați sau nu au disponiblitatea de a face acest lucru.

De ce unii oameni sunt orientați spre realizare

Problema perfecționismului nu este una nouă. Există de secole și este încă o problemă majoră în societatea de astăzi. Problema cu perfecționismul este că poate duce la o stimă de sine scăzută, depresie și anxietate.

Pentru a rezolva această problemă în mod decisiv, trebuie să înțelegem cauza principală a problemei. Trebuie să înțelegem de ce unii devin adulți orientați spre realizare, în primul rând. Cuvântul „orientat spre realizare” definește un adult tânăr care suferă un eșec minim și are o criză de identitate care creează un conflict interior.

Lupta pentru a-și găsi locul în lume îl face să creadă că fie va avea succes și va fi admirat, fie va fi un eșec și va fi respins. El încearcă în mod constant să se dovedească a fi demn de a exista obținând note mari, fiind cel mai bun sportiv sau obținând un loc de muncă prestigios.

Această „orientare spre realizare” nu este un rezultat inevitabil al creșterii, ci mai degrabă un rezultat al modului în care am fost crescuți de părinții, profesori, prieteni și societate. Succesul și realizările indivizilor în societate au devenit semnul distinctiv al unui adult, o parte majoră a presiunii societale și a orientării spre realizare în rândul tinerilor adulți.

Când se naște un copil, acesta nu are nicio idee despre ceea ce ar dori să realizeze în viață. Dar apoi intră în funcțiune toate semnalele pe care le primește de la ceilalți din jurul său. Dacă aceste semnale descurajează comiterea de greșeli ca parte naturală a procesului de învățare, acel copil ar putea învăța că greșeala este ceva care trebuie evitat cu orice preț, pentru că a greși este ceva extrem de grav.

Cum să depășești dependența de a munci prea mult

Dependența de muncă este o problemă gravă care afectează mulți oameni. Dar există modalități de a lupta împotriva acestei dependențe și de a începe să trăiești viața în mod clar.

1) Găsește-ți un partener de motivație: un partener de motivație este cineva care te ajută să rămâi pe drumul cel bun cu obiectivele tale și te motivează atunci când ai cea mai mare nevoie. De obicei, sunt prieteni sau membri ai familiei cărora le pasă de tine și doresc ce este mai bun pentru tine.

2) Începe mic: dacă trebuie să slăbești 50 de kilograme, de exemplu, nu începi prin a încerca să trăiești din salată sau sucuri din legume. Începe cu mici schimbări care sunt realizabile și realiste.

3) Mergi mai puțin la muncă: lucrul 2-3 zile pe săptămână ar putea fi mai bun pentru sănătatea ta mintală pe termen lung, mai mult decât munca 7 zile pe săptămână.

4) Fă-ți prieteni în afara grupului tău actual: dacă vrei să începi un nou capitol în viața ta, este important să cunoști oameni care te pot încuraja și care trăiesc stiluri de viață diferite.

5) Începe un jurnal: ținerea unui jurnal poate fi terapeutică și te poate ajuta să găsești soluții ingenioase la unele probleme.

6) Urmărește-ți obiectivele: Uneori uităm de ce vrem să le atingem în primul rând și atunci este important să revenim pe drumul cel bun.

7) Rămâi concentrat pe un singur obiectiv: poate fi greu să te concentrezi când ai mai multe lucruri de făcut, dar este mai bine să rămâi la un singur obiectiv decât să încerci să faci o grămadă de lucruri deodată.

8) Consolidează-ți valorile de bază: valorile de bază sunt convingerile care sunt importante pentru tine, lucrurile care te reprezintă ca individ. Acestea ar trebui să îți ghideze acțiunile și alegerile, nu goana după succes profesional.

9) Creează un panou de viziune: panourile de viziune te pot ajuta să te inspire în viitoarele eforturi și să îți reamintească ceea ce este important pentru tine în viață.

10) Mănâncă sănătos: Mâncatul sănătos este una dintre cele mai bune modalități de a-ți îmbunătăți starea de bine, așa că încearcă să nu te îndopi cu alimente nesănătoase, pentru că nu te vor ajuta pe termen lung.

11) Voluntariat: Încearcă să faci voluntariat într-o organizație de care ești pasionat.

12) Practică meditația: Meditația, în special practicată zi de zi, poate ajuta la îmbunătățirea atenției și la concentrarea asupra a ceea ce este cel mai important.

Există multe moduri prin care oamenii își pot depăși dependența de muncă și își pot reveni la drumul cel bun. Unii oameni își iau concediu de la serviciu și petrec mai mult timp cu familia sau prietenii. Alții găsesc hobby-uri în afara muncii, lucruri care să le facă plăcere, cum ar fi gătitul sau citirea cărților. Unii pot găsi, de asemenea, un echilibru în viața lor prin crearea de noi obiceiuri, cum ar fi exercițiile fizice, meditația sau plimbările în aer liber.

Un studiu din 2016 din Journal of Occupational Health Psychology a remarcat că persoanele care continuă să lucreze, dar rămân în contact cu sentimentele lor de depresie și anxietate pot avea mai multe șanse să rămână productive la locul de muncă decât cei care se confruntă cu simptome de stres și evită să-și confrunte sentimentele și emoțiile.

Concluzie: cum să reîncepi să îți trăiești viața

Dependența de muncă este o problemă gravă care afectează mulți oameni. Poate fi greu de depășit, dar există modalități de a reveni pe drumul cel bun cu viața ta.

Primul pas este identificarea rădăcinii problemei. Este pentru că ți-e frică de eșec? Sau simți că trebuie să dovedești ceva? Odată ce ai identificat rădăcina problemei, îți va fi mai ușor să găsești o soluție. Psihoterapia te poate ajuta în găsirea acestor cauze.

Vreau să îți fac cadou, GRATUIT, una dintre cărțile mele. Dacă lucrurile ar putea sta mai bine în relația ta, atunci trebuie să citești cartea asta.

Te-ar mai putea interesa și: