Distimia și cum îți afectează sănătatea mintală

Introducere: Ce este Distimia?

Tulburarea depresivă majoră sau depresia clinică pot fi termeni mai bine cunoscuți celor care nu au avut de-a face cu tulburările afective. Dar există o nevoie egală de a înțelege și a trata și distimia.

Distimia este o formă mai ușoară de depresie, care poate dura mulți ani la rând, afectând aspecte de zi cu zi ale vieții la care cineva nu s-ar gândi prima dată atunci când se vorbim de o tulburare depresivă majoră, aspecte cum ar fi studiul sau alimentația corectă.

Simptomele și efectele sunt peste tot în jurul nostru în societate; această boală stăpânește comunități și familii din SUA, Canada, Regatul Unit, Australia și multe alte locuri. Au fost înregistrate 258 de milioane de cazuri în 2015 la nivel mondial.

De fapt, depresia, în toate formele sale, este adesea privită ca un subiect tabu în societate. Nu se vorbește deschis despre asta cu prietenii și familia pentru că pare prea personal pentru a discuta despre asta, dar realitatea este că depresia ne afectează pe toți și dacă nu vorbim despre asta, nu putem vedea semnele.

Distimia este o depresie cronică, de grad scăzut, care durează cel puțin doi ani. Se caracterizează printr-un sentiment persistent de tristețe și lipsă de interes pentru activități.

Distimia nu este la fel de severă ca depresia majoră, dar poate avea totuși un impact semnificativ asupra vieții tale. Poate îngreuna funcționarea la serviciu sau la școală și poate afecta, de asemenea, relațiile cu prietenii și membrii familiei.

Simptomele distimiei

Distimia este considerată o formă de depresie greu de tratat din cauza simptomelor sale de grad scăzut, care sunt continue și pot rămâne active ani de zile. Cei care trăiesc cu simptome distimice se confruntă adesea cu simptome aparent ușoare, cum ar fi pierderea în greutate, lipsa de interes pentru activități, probleme de somn, sentimente de deznădejde și anxietate.

Acestea sunt simptomele cele mai tipice ale distimiei, dar nu sunt exclusive acestei tulburării:

  • un sentiment constant de disperare sau tristețe;
  • a nu putea experimenta lucruri plăcute în general, cum ar fi mâncarea sau întâlnirea cu prietenii;
  • dificultate în îndeplinirea sarcinilor de zi cu zi.

Persoanele cu distimie sunt deasemenea susceptibile de a prezenta simptome precum:

  • letargie și sentimente de tristețe ușoare până la moderate în cea mai mare parte a zilei
  • anxietate, tensiune, iritabilitate, neliniște și plictiseală cronică
  • sentiment de neputință, deznădejde sau senzația de a fi copleșit de problemele vieții
  • dificultăți de concentrare sau memorie slabă
  • interes scăzut pentru lucrurile care ți-ar fi plăcut în mod normal (cum ar fi hobby-uri, socializare)

Cum să tratezi distimia

Tratamentul pentru distimie include psihoterapie, antidepresive și modificări ale stilului de viață.

Cel mai comun tratament pentru distimie este psihoterapia.

Antidepresivele sunt, de asemenea, folosite pentru a trata distimia. Aceste medicamente pot ajuta la îmbunătățirea stării de spirit și la reducerea simptomelor distimiei.

Schimbările stilului de viață, cum ar fi exercițiile regulate, pot ajuta, de asemenea, la simptomele distimiei.

Concluzie: Cum să te eliberezi de distmie și să îți menții o stare mentală bună

Există patru elemente importante care vor ajuta oamenii să-și îmbunătățească starea mentală și să mențină o stare de sănătate mentală bună:

  1. Examinarea convingerilor despre sine, de exemplu, a crede despre tine că ești inadecvat, prea sensibil și/sau neiubitor
  2. Dezvoltarea capacității de introspecție sau de a-ți monitoriza sănătatea mintală și de a regla emoțiile prin lucruri precum exerciții regulate și timp departe de tehnologie (telefon și/sau calculatoare, tablete și altele).
  3. Angajarea în relații sănătoase cu membrii familiei, prietenii și partenerul
  4. Menținerea unui program zilnic regulat: lucru, școală și timp personal

Însă cel mai important lucru de făcut atunci când suferi de distmie este să primești ajutor, de preferat de specialitate, din partea unui psihoterapeut.

Vreau să îți fac cadou, GRATUIT, una dintre cărțile mele. Dacă lucrurile ar putea sta mai bine în relația ta, atunci trebuie să citești cartea asta.

Te-ar mai putea interesa: