Depresia sezonieră și cum o poți gestiona

Introducere: Ce este depresia sezonieră?

Depresia sezonieră este un tip de depresie care apare în același timp în fiecare an, de obicei iarna.

Lunile de iarnă pot fi o perioadă dificilă pentru mulți oameni. Vremea rece, zilele mai scurte și lipsa luminii solare pot contribui la sentimentele de depresie.

Este, de asemenea, cunoscut sub numele de blues de iarnă sau tulburare afectivă sezonieră. Simptomele sunt similare cu cele ale altor tipuri de depresie, dar tind să fie mai severe la persoanele cu depresie sezonieră.

Schimbările sezoniere pot modifica echilibrul emoțional și asta îi poate face pe unii oameni să fie deprimați.

În formă ușoară, schimbările sezoniere ne fac capricioși, în timp ce în formă cronică, ele ne afectează programul de dormit și alimentația.

„Când nivelurile de lumină scad, nivelul de melatonină din organism scade și el. De aceea, unii oameni se simt cu adevărat deprimați când nu pot ieși afară în timpul zilei”, spune dr. Andrew Weil, autorul cărții Eat Food – Not Too Much – Mostly Plants.

Simptomele depresiei sezoniere

Simptomele timpurii ale depresiei sezoniere sunt modificarea ciclului somn-veghe, modificarea greutății, oboseala și senzația de depresie sau melancolie pronunțată. Un alt indicator este somnul excesiv care duce la somnolență pe tot parcursul zilei.

Simptomele mai includ:

  • dormi mai puțin decât de obicei sau dormi prea mult, mai ales iarna.
  • iritabilitate și schimbări de dispoziție.
  • sentimente de lipsă de valoare și vinovăție.
  • creșterea sau scăderea în greutate fără a încerca să mănânci mai puțin, precum și o lipsă de energie pentru activități fizice.
  • anxietate de a fi singur în timpul nopții

Cum să gestionezi depresia sezonieră

Mai jos sunt câteva modalități prin care poți controla și chiar învinge depresia sezonieră:

  • menține o rutină zilnică obișnuită. Stabilirea și menținerea unei cronologii zilnice normale poate face ciclul corpului mai ușor de ajustat.
  • exercițiu fizic. Poate suna ca un fapt evident, dar cercetările indică faptul că antrenamentul este de patru ori mai eficient decât antidepresivele în prevenirea episoadelor (sezoniere) de anxietate și depresie.
  • începe să meditezi. Nu este magie, este știință. Meditația oferă un sentiment general de bunăstare, deoarece îți antrenează mintea să se concentreze asupra aspectelor mai puțin stresante ale vieții – fie că este vorba de exerciții de respirație sau alte meditații ghidate pentru stări sufletești tulburi.
  • poți folosi terapia cu lumină pentru a îți păcăli creierul. Folosirea unor lămpi special concepute timp de o jumătate de oră pe zi la prima oră dimineața te poate face să crești semnificativ producția de serotonină și ajută la prevenirea depresiei sezoniere.
  • ieși afară. Lumina naturală îți ajută corpul să producă mai multă serotonină, hormonul fericirii care poate atenua simptomele depresiei. Vitamina D din lumina soarelui ajută la combaterea depresiei, la fel ca serotonina, substanța chimică a creierului, pe care o poți obține mai mult dacă ieși afară la soare. Dacă te simți dezamăgit, ridică-te și fă o plimbare afară pentru a crește nivelul serotoninei. În plus, a fi în natură este unul dintre cele mai bune stimulente de dispoziție, punct.
  • ia-ți o vacanță de la social media și tehnologie timp de o săptămână sau două. Mută-ți atenția de la conținutul nepotrivit sau negativ și revino la viața reală.

Tulburarea afectivă sezonieră poate fi tratată cu terapie cu lumină și psihoterapie.

Este important și să ai grijă de sănătatea ta mintală în timpul lunilor de iarnă. Există multe modalități de a învinge depresia sezonieră, inclusiv: să dormi suficient, să mănânci alimente sănătoase, să faci sport în mod regulat și să petreci timp cu prietenii și familia.

Cealaltă opțiune este să apelezi la antidepresive și să stai în casă până când simptomele dispar în primăvară.

Concluzie: importanța gestionării sănătății mintale în timpul lunilor de iarnă

Iarna este anotimpul cel mai intens din punct de vedere al stresului emoțional, care determină multe persoane să simtă tristețe sau un sentiment de izolare. . Majoritatea oamenilor sunt mai tulburați emoțional în timpul sezonului de iarnă. decât în orice altă perioadă a anului. Iarna este anotimpul cel mai stresant din punct de vedere emoțional, determinând mulți oameni să se simtă triști sau izolați.

Cu toate acestea, depresia sezonieră poate fi prevenită printr-un stil de viață sănătos. Iarna nu este la fel de rea dacă îți menții obiceiuri sănătoase și ai grijă de sănătatea ta mintală.

Dacă vrei să ai o viață mai bună și să obții rezultate mai bune fără să te epuizezi, poți programa o ședință chiar acum. Sau poți să începi cu sesiunile gratuite.
Toate ședințele sunt online

Te-ar mai putea interesa și: